68.Berlinale: Film In den Gängen ( Med policami), nemškega režiserja Thomasa Stuberja kandidat za Zlatega medveda?

Do petka, osmega dne 68.Berlinala, sem morala »čakati«, da sem si končno lahko rekla: Da, to je končno pozitivni preobrat letošnjega tekmovalnega programa Berlinala! In najbližji Zlatemu medvedu! Film In den Gängen ( Med policami), režiserja Thomasa Stuberja (1981). (Še dobro, da obstajata sekciji Panorama in Forum, ki sta mi do sedaj s svojimi filmi pomagali k potešitvi lakote po dobrih filmih!)

Thomas Stuber © Jörg Singer

Daleč zadaj so ostali vsi filmi tekmovalnega programa, ki so bili moji favoriti med 19 tekmovalci: nemški film Transit (r. Christian Petzold) , ruski film Dovlatov ( r.Alexey German), italijanski film Figlia mia ( r. Laura Bispuri) in film mehiškega režiserja Alonsa Ruizpalaciosa, Museo. Ampak to še vedno seveda ne pomeni, da si ne zaslužijo kakšno od nagrad. Žirija, ki jo sestavljajo Tom Tykwer ( režiser in predsednik žirije), Chema Prado ( fotograf), Stephanie Zacharek (filmska kritičarka), Ryūichi Sakamoto (skladatelj), Adele Romanski (producentka) in Cécile de France (igralka) bodo v soboto, 24.2.2018 podelili nagrade tekmovalnega programa.

 

Sandra Hüller, Franz Rogowski © Sommerhaus Filmproduktion

Sicer sem letos stavila na nemškega igralca, evropsko vzhajajočo zvezdo, Franza Rogowskega, o katerem sem že pisala v enem svojih prejšnjih blogov. Na Berlinalu je imel nosilno vlogo v filmih Transit in In den Gängen. V obeh je bil prepričljiv v svoji vlogi, čeprav se lika popolnima razlikujeta….

Kratka zgodba Clemensa Meyerja dovolj močna za film

Letos si bom v Berlinu spet kupila knjige, po katerih je bilo posnetih kar nekaj filmov Berlinala. In ena od teh je tudi zbirka kratkih zgodb – v vzhodnonemškem mestu Halle 1977 leta rojenega pisatelja – Clemensa Meyerja – Nacht, Lichter ( Noč, luči), ki je izšla leta 2008 in dobila nagrado leipziškega literarnega inštituta. Nemški tednik Der Spiegel je med drugim zapisal: » Clemens Meyer piše najbolj umetniške zgodbe, ki so sicer težke, a srce parajoče.«

Clemens Meyer / foto©goetheinstitut.de

Takšna je tudi ena od petnajstih v tej zbirki, z naslovom In den Gängen ( V prehodih), ki jo je režiral Thomasom Stuber. To je sicer že njegov četrti film v tekmovalnem programu Berlinala do sedaj in tretje sodelovanje z Meyerjem (2012 Von Hunden und Pferden – O psih in konjih in 2016 Herbert). In letos lahko dvojec Meyer / Stuber upa na nagrado Berlinala. Celo zlato.

Ljubezenska zgodba je neizbežna

Dogajanje je postavljeno v megamarket nedoločenega mesta bivše Nemške demokratične republike, kjer so police zelo visoke in dolge kot nekakšni hodniki… (Predstavljajte si trgovino Bauhaus, če ste kdaj tam nakupovali.)

Vse zgleda kot eno samo veliko skladišče, kjer so za določena živila in prodajne artikle specializirani različni prodajalci, vsi oblečeni v modre delovne halje: eni za sladkarije, drugi za testenine, pijačo… Preverjajo, če je potrebno zalogo na policah dopolniti, pomagajo kupcem pri nakupu, dovažajo blago z viličarjem…In kar je v tej zgodbi za današnji čas razcveta kapitalizma, ki ubija še zadnjo trohico človečnosti v nas, nenavadno: med njimi se čuti močna timska povezanost in občutek pripravljenosti pomagati sodelavcu. Šef po opravljenem »šihtu« vsakemu delavcu seže v roke in se pozdravi z njim do naslednjega delovnega dne. Ostanek socialistične vzgoje, ki se še ni popolnoma izkoreninila?!

Preprosta zgodba, z zelo izdelanimi liki, kjer se film osredotoči na tri : Christiana ( Franz Rogowski), Marion ( Sandra Hüller) in Bruna ( Peter Kuhr). Potem, ko se Christian zaposli v tem ogromnem megamarketu, je nekaj časa na poskusni dobi. Ne preveč zgovoren fant ima to srečo, da je njegov šef, ki ga uvaja v delo – Bruno, prijazen starejši gospod, ki je prej delal kot voznik tovornjaka. V fantu vidi potencial marljivega delavca in mu na vse mogoče načine pomaga pri uvajanju. Christian dela tudi v nočni izmeni, se uči praktičnega dela z viličarjem in čez dan obiskuje šolo, ki mu bo dala dovolj znanja pred pisnim in praktičnim izpitom za delo z viličarjem. Tukaj je še Marion, simpatično dekle, zadolženo za oddelek s sladkarijami ( Christian jo imenuje »Miss sladkarij«), v katero se na videz plašni fant zaljubi in tudi ona ni ravnodušna do novinca. Nato fant izve, da je Marion poročena. Srce se mu para, ko je nekaj dni ne vidi v službi, poskusi dolgo v noč utopiti žalost v gostilni, zaradi česar tudi enkrat zamudi v službo. Za eno uro. A ker ga ima šef radter ceni njegovo marljivost, mu tokrat pogleda skozi prste.

Delo je enolična rutina med policami centra, kjer se odvijajo zgodbe teh »malih« ljudi. Vsak od njih ima svojo preteklost in nosi s seboj prtljago, ki je v nekaterih primerih pretežka ter se za marsikaterega tragično konča…

Sandra Hüller, Franz Rogowski © Sommerhaus Filmproduktion / Anke Neugebauer

Fama glede filmov festivala

Mnogi, ki obiskujejo festivale, radi porečejo, da je velika sreča, če v treh dneh vidiš en izredno dober film. Seveda je pri tem mišljeno, da si jih na dan v povprečju ogledaš najmanj tri. Velikokrat je najbolje, če ničesar ne pričakuješ…

Ko sem se letos o izboru filmov letošnjega Berlinala ter njihovi kvaliteti pogovarjala tako z obiskovalci kot z novinarji, so bili nekako skoraj enotnega mnenja, da so si leta nazaj ogledali veliko več dobrih filmov na Berlinalu. Kaj sploh pomeni dober film, saj si vsak od nas ustvari svoje videnje in razumevanje gibljivih slik? Za enega bo morda odlična zgodba veliko bolj pomembna kot fotografija filma. Drugi spet pozorno gledajo na igro igralcev ali jih prevzame glasbena podlaga filma…. Ko se vsi ti faktorji zlijejo v eno in na koncu prideš iz dvorane zadovoljen, je »festivalska misija« opravljena. Pa čeprav z intenziteto le enega samega filma.

Pa ne smemo pozabiti še tega: Oglede filmov si izbiramo sami, selektor festivala nam jih le kot kost vrže pred nas. Pa dober tek še preostala dva dni ogledov filmov 68.Berlinala!

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s